ריטלין זה לא תרופה לקשיים רגשיים
בתמצות – ריטלין זה לא תרופה לקשיים רגשיים • ריטלין – תרופה שנועדה לשפר יכולת ריכוז וניתנת כמענה לקשיי קשב וריכוז. • ריטלין אינו פותר או מסייע לילדים עם קשיים רגשיים, הם זקוקים לטיפול רגשי. חשוב לעשות את ההבחנה. • טיפול רגשי עונה על קשיים בהתמודדות, ערך עצמי נמוך, התנהגות שיוצרת בעיה ועוד קשיים רגשיים שאינם נובעים מלקות למידה.
פורים – להכיר את הילד.ה שלך בתחפושת
"אני פורים, אני פורים, שמח ומבדח, הלוא רק פעם בשנה אבוא להתארח" … ועבור חלק מהילדות/ים , טוב שכך, רק פעם אחת בשנה. לחוויה הפורימית יש עוצמה רגשית גבוהה יותר מחגים אחרים. בגיל הרך זה לפעמים לא קל. וגם בהמשך. הוא לא חג רגיל וחשוב לשים לב ולהקשיב לחוויה של הילד.ה ולהתאים את ה"מינון" המתאים של "חגיגת פורים". פורים יכול לעורר מתח. אם הילד/ה
גבולות בחינוך וביחסים
גבולות בחינוך וביחסים גבול נקבע אחרי מחשבה. הגבול הוא למען הבטחון, הרגיעה והכלים שאני רוצה לתת לילד שלי. גבול זה לא גדר חשמלית, גבול הוא גם חיבוק וגם אחיזה. הגבול יוצר לי ולסביבתי מרחב מוגן ומוכר. מרחב בטוח – משמעותי וחיוני בשביל שאבטא עצמי גבול זה לא בין רע לטוב – זה בין אסור ומותר. בין מתאים ולא מתאים. הפנמת גבולות
ט' באב – הפרטי שלי ושלך
תשעה באב – הפרטי שלי ושלך היום חל תשעה באב, יום אבל ליהודים המסמל את חורבן בית המקדש ויציאה לגלות. היום הזה נוגע בכולם – אילו שצמים ואילו שצריכים להתארגן כי צוות הקייטנה בחופשה ביום תשעה באב. להבדיל מימי צום אחרים בלוח השנה היהודי הידועים רק לציבור הדתי, תשעה באב מצויין ברמה ממלכתית והרלוונטיות שלו לחיינו היום מהווה כר
תחושת ערך עצמי
[fusion_builder_container hundred_percent="yes" overflow="visible"][fusion_builder_row][fusion_builder_column type="1_1" background_position="left top" background_color="" border_size="" border_color="" border_style="solid" spacing="yes" background_image="" background_repeat="no-repeat" padding="" margin_top="0px" margin_bottom="0px" class="" id="" animation_type="" animation_speed="0.3" animation_direction="left" hide_on_mobile="no" center_content="no" min_height="none"] ערך עצמי כל אחת מאיתנו מכירה את ה"קול הפנימי" שלה שהוא מחזק או מחליש… מניע לפעולה ומעודד או מרסן ומעלה חששות. מורים, הורים, חברים… מודעים לצורך בחיזוק האמונה של הילד בעצמו, ביכולותיו. אנחנו יכולים להחמיא
שבועות – טנא, עוגות גבינה ומשוב פנימי.
חג שבועות – לבן, פרחים ו… מתן התורה! חג שבועות הוא שמחה בלב, אין סיפור רקע עצוב, ארוחה, פרחים, ילדות/ים, צבע לבן ו… מתן תורה! מתן תורה היא לא רק לדתיות/ים וזה לא ממש משנה מה מידת הדתיות שלך. מתן תורה זו הזמנה "לשדרוג" ולהתפתחות במטרה להרבות טוב בעולם. לא לפגוע בזולת, לא לגרום נזק ע"י שקרים, לכבד הורים
משפחה
יום המשפחה פעם בשנה ואיך זה כל יום? הדפסת תמונה לגננת או למורה ורשמת ביומן את המסיבה. וקח/י דקה, עכשיו, לחשוב איך ההרגשה להיות חלק מהמשפחה שלכם/ן… הגרעינית? האם המשפחה הגרעינית שלכם/ן היא מרחב בטוח ואינטימי של החברות/ים בה? האם אתם/ן מבלות/ים יחד רק אתם/ן לבד? האם יש עזרה הדדית בין הילדות/ים שלכם/ן? האם גילויי אמפתיה או פרגון? לפעמים (בלי כוונה, חלילה)
אם הסביבה ביקורתית..הילד לומד לגנות…
מה שלמדתי מהסביבה… ילדים לומדים באופן פאסיבי מהסביבה בה הם גדלים הסביבה היא כמו האדמה, האוויר, השמש… השפעתם על אופן גדילתו של הפרח…משמעותית. הסביבה בה "חי" וגדל הילד היא –
מי גאונ/ה של אמא? את ואתה ואת/ה… Multiple Intelligence
הורים ומורות/ים, חשוב שהדף הזה שלמעלה יהיה "לנגד עיניכם/ן". האינטליגנציה של כל אחד/ת היא מכלול היכולות שלה/ו המשפיע על אופן הלמידה ועל דרכי ההתמודדות והפתרון שלה/ו. ה. גרדנר פסיכולוג התפתחותי ניסח את התיאוריה – MI (1983) או ריבוי אינטליגנציות. כולנו יודעות ויודעים, שישנם מגוון של כישורים, עיסוקים ותחומי ידע רבים – וכולנו גם יודעות/ים שלא לכולנו יש אותה קוגניציה, אותה דעה, אותה
המעבר לגן ילדים – קשה? למי?
המעבר למערכת גנית – מעבר שקשה להורים הפוסט הזה מיועד לקבוצת ההורים שב 1.9 ייכנסו ילדיהם הרכים לפעוטון, לראשונה. המעבר למערכת גנית הוא מעבר מדמות מטפלת אחת אישית למס' דמויות מטפלות, למבנה חדש ולסדר יום חדש. וזו גם הטעימה הראשונה של הפעוט/ה מחווית היותו חלק / פרט אחד מתוך קבוצת ילדים . זהו מעבר משמעותי עבור הילד. אבל, בגיל הזה, בתנאי
שלום כיתה א'
שלום כיתה א' – אחד המשפטים רבי המשמעות:-) מי עולה לכיתה א'? הילד/ה? אמא? אבא? – בעצם, כל המשפחה. מבחינת ההתארגנות – היא משפחתית, בייחוד כשהבכור/ה מתחילים ללמוד בבית ספר. יש שינוי – שעת הגעה מדוייקת לבית ספר, הכנת שיעורי בית ומפגש עם נושא למידה פורמלית. בית ספר זו למידה מוכוונת הישגים ותוצאות לעומת מערכת גנית שהיא מוכוונת התפתחות.