מתבגרות ומתבגרים

"אני חושבת שהבן שלי צריך טיפול, הוא…"

"היא חסרת בטחון, לחוצה מכל מיני דברים, העניינים עם החברות שלה מעסיקים אותה …"

"יש לו חרדות, הוא מפחד ש …"

"המעבר לתיכון / לחטיבה קשה"

"הוא / היא לחוצ.ה מהצבא, מיום המא"ה"

"היא / הוא ביקש שנמצא לה.ו טיפול…"

"היה מקרה ש… והבנו שצריך פה עזרה מקצועית"

תקופת ההתבגרות שמתחילה בערך בגיל 12-13 ונמשכת גם אחרי גיל 16 היא לא קצפת ודובדבנים. היא לפעמים סוערת ותמיד מאתגרת. זה לא "גיל" אלא מספר שנים של שינוי התפתחותי מאד משמעותי המתבטא בחוויה הרגשית הפנימית, בממדי הגוף, בשינויים מבניים במוח, בקשרים החברתיים, בקשר עם ההורים וכמובן בשינויים ההורמונליים שלפעמים נתפסים בטעות כדבר העיקרי.

תהליך "המעבר גירסא" הזה בין ילד.ה לנער.ה כולל קונפליקטים  פנימיים (אני אוהב.ת / שונא.ת / מבואס.ת / עפ.ה על המראה שלי, על סגנון הלבוש שלי, לא בא לי להשקיע בלימודים, כן בא לי, קשה לי, מעצבן אותי…) וגם קונפליקטים חיצוניים (עם ההורים, עם האחיות.ים ועם החברות.ים). זו תקופה של שינויי מצב רוח מיידים ושל סערות רגשיות שלפעמים פורצות בהתלהבות או בזעם ולפעמים נשמרות בפנים. זו תקופה בה יש קושי לווסת התנהגות, לשלוט בתגובות ובכלל לבחור בחירות מיטיבות. גם הבלבול לפעמים עוצמתי, לא פחות.

בתהליך הטיפולי נוצר מרחב בטוח לעבד חוויות רגשיות, לשתף בדברים שקשה לדבר עליהם או לחשוף אותם עם חברות.ים או הורים ולקבל כלים להתמודד עם קשיים וקונפליקטים באופן שמיטיב איתי ועם הסביבה. תוך כדי צומחות אפשרויות חדשות להגיב, להתנהג, לקבל עצה ולחזק קירבה רגשית. התהליך הטיפולי הוא מתנה, בעיניי, מסייע להטבת הקשר עם ההורים, מעצים ומעלה ערך עצמי ומסייע להתמודד עם האתגרים העולים.

ולפרטים הטכניים:

פגישה שבועית בת 50 דקות שנערכת בשיחה, לפעמים פסיכו-דרמה, לפעמים ביטוי אמנותי ולפעמים משחק, תלוי בתחומי העניין של הנער.ה ובאופני הביטוי.

הורים – הדרכה ותמיכה: פגישה ראשונה ואחר כך אחת לחודש (תלוי בגיל ובצורך)

עלות פגישה  נער.ה: עד גיל 18 פגישה 50 דקות – 330 ₪

מעל גיל 18 ופגישות הורים : 60 דקות – 380 ₪

קשה לדעת מהו אורך התהליך. אני מאמינה בתקופות טיפול קצרות ובמתן כלים יעילים להבנה, להתנהלות במערכת יחסים ולהתמודדות עם ההפתעות שמזמנים לנו החיים. לשאלות… 054-7922160

אלונה ♥

corner-leafy-e1618473968238

מזמינה אותך ליצור קשר ולברר איך ואם אני יכולה לעזור לך