בלוג

100 השפות של הילדים

100 השפות של הילדים אין מצב. המאה נמצאת שם/ לוריס מלגוצי(איטליה, 1942)  ( ©, תרגום מאנגלית: אלונה הינב, כל הזכויות שמורות) הילד עשוי ממאה שפות לילד יש מאה שפות, מאה ידיים, מאה מחשבות, מאה אופני חשיבה, משחק… מילים, מאה – כן, תמיד מאה דרכים להקשיב להתפעם…  לאהוב מאה חדוות חיים בשביל לשיר… בשביל להבין מאה עולמות לגלות מאה עולמות להמציא מאה עולמות

המשך קריאה »

חיים של בחירה – באחריות:-)

      מי אחראי/ת ? – אני ורק אני. איך אחיה מתוך בחירה כשאני לא אחראית על ההתרחשויות, האירועים והאנשים שבחיי? שאלת הזהב. ה"חיים", הסביבה והמקרה משפיעים מאד ואין לך שליטה עליהם. הבחירה שלך – היא איך להגיב? ההחלטה שלך, והאחריות שלך כל הזמן. ההבנה כי האחריות על חייך היא שלך בלבד וכי איש לא יכול לקחת אותה ממך מאירה ומעצימה

המשך קריאה »

הבחירה בידיים שלך

ישנה רק הצלחה אחת – כאשר אנו חיים את חיינו בדרך בה בחרנו…(כריסטופר מורלי) לחיות את החיים שאני רוצה כשהנשמה מאירה – גם שמים עוטי ערפל מפיקים אור נעים. הרב קוק. בכל אדם גלום פוטנציאל למימוש עצמי ולהישגים ייחודיים. כל אדם נושא עימו כישורים מיוחדים לו ורבים מאיתנו אינם מבטאים עצמם באופן מלא. איך יודעים זאת? מרגישים זאת… האם את

המשך קריאה »

גשטלט – מה זה?

המילה גשטלט וטיפול גשטלט מוכרים בעיקר לקבוצת האוהדים של השיטה:-) מי שלא מכיר או רק שמע עליה, בוודאי התוודע אליה תחת רושם חיובי. אז מה זה בעצם הגשטלט? גשטלט היא תורת ייעוץ וטיפול המבוססת על מס' אסכולות: פסיכואנליזה, בודהיזם, אקזסטינאליזם, גשטלט (כן, גישה קודמת שנקראה גשטלט), פנומנולוגיה, דרמה – תרפיה והוליזם. מייסד השיטה, פרלס, דגם עקרונות שונים ממס' מקורות ועד

המשך קריאה »

קשר הורים וילדים "המתכון"

בהמשך לפוסטים הקודמים לגבי קשר הורים וילדים – להזכירכם, הקשר הוא משהו שנמצא בינינו ולא קווי אופי שלנו או של הילד. לוריס מלגוצי אמר כי  יש לגשת לקשר עם הילדים כפי שאנו ניגשים…למשימה חשובה…לעבודה חדשה וליחסים עם אדם חדש – במחשבה תחילה, תוך בחינת מלים ומעשים ומודעות לתוצאות ולהשלכות. כל זאת יחד עם סבלנות  והבנה  שהמטרה היא – אמון ובטחון בקשר. הקשר

המשך קריאה »

קשר הורים וילדים – חלק ב'

      ההורים היום מלאים ברצון טוב, אהבה, איכפתיות  ומסירות ובכל זאת חלקם מוצאים עצמם עם תחושה שמשהו בקשר עם הילד – לא זורם. הקושי בתקשורת הוא בגילאים שונים (מינקות לבגרות). בגיל ההתבגרות – הקצר מתעצם לסדק, לפער ולמרחק…ההורים רוצים וכ"כ משתדלים ומתוסכלים..והילדים מסתגרים, או הודפים, או לא מבינים. לכן, טרם נגיע לשם חשוב לפתח באופן מודע קשר עם

המשך קריאה »

הקשר שלי עם הילד שלי טוב או לא?

אני רוצה שיהיה לי קשר טוב עם הילד/ה שלי ההורים המודעים בימינו שואפים לבנות ולקיים קשר עמוק, קרוב ובטוח עם ילדם/תם. טיב הקשר עם הילד מייצג עבורם את הצלחתם או אי הצלחתם בהורות ובחינוך. האמירה "הילד שלי מספר לי הכל" מוסיפה לתחושת הערך העצמי שלהם ומהווה כמו "חותמת" לאיכות ההורית. וההיפך, כמובן. ומה קורה כשהילד אינו "בוחר" לפנות להורה ולשתף

המשך קריאה »

מצוקה רגשית…

מהי בעיה רגשית? איך זה בא לידי ביטוי? אני מרגיש משמע אני קיים,  מהו רגש בעצם? האדם מורכב משלושה מימדים עיקריים – גוף, רגש ושכל (mental) היוצרים שלם אחד. בגוף אנו חשים כאב , חום, קור, עונג וכו'. אנו חשים את הפיזיות שלנו. עם השכל אנו חושבים, מתכננים, מדמיינים, נזכרים, משננים וכו'.. והרגשות : אהבה, פחד, שמחה, התרגשות, חרדה, תסכול

המשך קריאה »

טיפול רגשי מה זה בעצם?

"טיפול רגשי" מה זה בעצם? כשילד.ה חווה מצוקה רגשית קלה או חמורה. המצוקה הזו משפיעה שלא במודע על ההתנהגות שלה.ו, על התגובות שלה.ו, על ההתמודדות שלה.ו עם אירועים שונים וגם על היחסים החברתיים והמשפחתיים. קושי להתמודד רגשית אינו שונה מקושי במוטוריקה עדינה/גסה (ואז נעשית פנייה לטיפול פיזיותרפיה או ריפוי בעיסוק), ואינו שונה מקושי בשפה או דיבור (קלינאית תקשורת). כשקיים קושי

המשך קריאה »

חרדות ופחדים

חרדות ופחדים בימינו אנו עדים לעלייה גבוהה במס' האנשים הסובלים מתופעת החרדות והפוביות… פחד הוא מנגנון הגנה מפני סכנה. הפרט מגלה כי ישנה סכנה המאיימת על שלמותו הפיזית או הרגשית ומגיב לכך בפעולה – בריחה, התמודדות, קפיאה וכו'. פחד הינו דבר מוחשי. חרדה היא מצב בו האדם חש מתח ואי שקט לנוכח איום חיצוני אשר אינו מוחשי באותו רגע. ישנה

המשך קריאה »
corner-leafy.png

מזמינה אותך ליצור קשר ולברר איך ואם אני יכולה לעזור לך