בלוג

מה תינוקות – פעוטות צריכים מהמסגרת היומית שלהם?

 למה כדאי לשים לב בבחירת מסגרת יומית עבור תינוקות עד גיל 3. שותה קפה אתמול, בשמש, בחצר ליד פעוטון ושומעת את הגננת/מטפלת שרה לילדים בחצר ומספרת סיפור… אבל, אני לא שומעת אותם עונים.. מגיבים… הסתקרנתי ושאלתי את המארחת שלי – מה הגילאים וכמה ילדים בגן? ונעניתי שהם חמישה בני שנה עד שנה וחצי. המטפלת המשיכה לשיר להם "לכובע שלי שלוש

המשך קריאה »

מתח וקשיים בחווית ההורות שלך

כשהחלטת להיות אמא/אבא לא יכולת לנבא איך תהיה החוויה הזו. אי אפשר, באמת, לדמיין את היומיום, את המפגש בין התכונות הייחודיות שלך לבין התכונות הייחודיות של הילד.ה שלך, את העוצמה הרגשית, את העייפות… כשהחלטת להיות אמא/אבא היתה לך שאיפה להיות הורה טוב.ה, מיטיב.ה ועם קשר קרוב לילד.ה שלך. אולם, לפעמים דברים לא מסתדרים כמו שציפית, כמו שרצית, שתכננת… ובכלל –

המשך קריאה »

הבלבול של התעודה 2015

  הבלבול שמלווה לתעודה – 2015 לפי נסיוני, אין ילד/ה שלא רוצה תעודה מצויינת.  גם אילו שאומרים ההיפך. הדימוי העצמי מושפע ממנה וכשהיא מצויינת היא מקור לגאווה.   וחד משמעית גם ההורים, שמחים וגאים עם תעודה "טובה". לפעמים, כשרוצים להגן על הדימוי העצמי של הילד/ה מפחיתים בערכה, אבל זה רק במקרים של תעודה פחות טובה. בדרך עובר מסר דו משמעי ומבלבל –  היא חשובה או לא? התגובות לתעודה

המשך קריאה »

איך להתמודד עם לחץ חברתי?

איך לעזור לילד/ה להתמודד עם לחץ חברתי? אמנם, כולנו יודעות מה לחץ חברתי, אבל ברשותכן אנסח אותו כדי לבסס הגדרה משותפת. לחץ חברתי – הדרך של קבוצה, קטנה או גדולה, לגרום לך לעשות מעשה באמצעות שכנוע ואילוץ. הוא מתבטא בכל מיני דרכים מ"מה ללבוש" ועד למקרים קיצוניים של תקיפות ואלימות המתרחשות בהשפעת לחץ חברתי. לפעמים היחיד/ה מציית/ת מראש מפני שהחשש מהקבוצה

המשך קריאה »

שיר הסלפי בפסטיגל דווקא חמוד!

שיר הסלפי דווקא חמוד! תנוחו! מה נהיה? איך שיר פארודי וחמוד הופך לאויב החינוך? צפיתי והקשבתי עכשיו ל"שיר הסלפי" וזאת בעקבות ידיעה מהבוקר ש"בעקבות המחאה החריפה נגד "שיר הסלפי"…שוקלים מארגני הפסטיגל לשנות חלק מהמלים ו"לרכך" את הכוריאוגרפיה הנועזת שלו" (20.10.14 "הארץ", יאיר אשכנזי) די! תנוחו! מה נהיה איתכם? מה זה אומר עליכם ההורים, אם אתם חושבים או חוששים מהשפעתו של

המשך קריאה »

שנה חדשה – תשע"ה – תעשי משהו שאת רוצה!

  עוד יומיים ראש השנה וכבר כמה ימים מברכים בשנה טובה, נהדרת, מתוקה ובעיקר שיתגשמו משאלותייך. רפרפתי בבלוג שלי לראות מה כתבתי בשנים שעברו לקראת השנה החדשה וראיתי "שנה – שינוי", "חיים של בחירה…" חשבתי על מה אני בוחרת לעשות השנה בתשע" והתחלתי להרהר ברעיון הבחירה. בחירה היא מילה מורכבת ואולי לא מתאימה. מחקרים שונים בפסיכולוגיה ובסוציולוגיה, לא זוכרת שמות, זוכרת מסקנות

המשך קריאה »

קיץ 2014. ראש חודש אב. מלחמה. אהבה ופחד.

  קיץ 2014: בין המצרים. מלחמה. אהבה ופחד. יש רק שני רגשות, אהבה ופחד , פואמה מאת מייקל ליוניג, (אמן, אוסטרליה) "יש רק שני רגשות, אהבה ופחד יש רק שתי שפות, אהבה ופחד יש רק שתי פעולות, אהבה ופחד רק שני מניעים, שני תהליכים, שתי מסגרות, שתי תוצאות, אהבה ופחד, אהבה ופחד." פואמה  המציגה רעיון פשוט.  פגשתי בו לפני 16

המשך קריאה »

איך לבחור משחק לילדים?

איך לבחור משחק ילדים? לפעמים אנחנו משקיעים כסף ומחשבה ברכישת משחק התפתחות או פאזל במטרה " לקדם" את הילד… לפעמים זה מצליח לנו ולפעמים הילדים לא מגלים עניין. אנחנו מנסים "לעודד" אותם לשחק בזה…ו"לפתח" בהם את התכונות שהמשחק "מבטיח".. בד"כ אילו תכונות קוגניטיביות או פיזיו-מוטוריות או שהילד של חברים כבר מצטיין במשחק הזה:-) אז איך בוחרים משחק שהוא גם מהנה וגם

המשך קריאה »

ריטלין זה לא תרופה לקשיים רגשיים

  בתמצות – ריטלין זה לא תרופה לקשיים רגשיים • ריטלין – תרופה שנועדה לשפר יכולת ריכוז וניתנת כמענה לקשיי קשב וריכוז. • ריטלין אינו פותר או מסייע לילדים עם קשיים רגשיים, הם זקוקים לטיפול רגשי. חשוב לעשות את ההבחנה. • טיפול רגשי עונה על קשיים בהתמודדות, ערך עצמי נמוך, התנהגות שיוצרת בעיה ועוד קשיים רגשיים שאינם נובעים מלקות למידה.

המשך קריאה »

איך הילד/ה חווה את פורים?

איך הילד/ה שלך חווה את פורים?   "אני פורים, אני פורים, שמח ומבדח, הלוא רק פעם בשנה אבוא להתארח"… ועבור חלק מהילדות/ים , טוב שכך, פעם אחת בשנה. לפורים יש עוצמה רגשית גבוהה יותר מחגים אחרים. בגיל הרך זה לפעמים לא קל. פורים הוא לא חג רגיל ומאד חשוב לתת תשומת לב וגם להקשיב ל"מינון" המתאים של "חגיגת פורים" בחוויה של הילד/ה בגיל הרך,

המשך קריאה »

גבולות בחינוך וביחסים

גבולות בחינוך וביחסים גבול נקבע אחרי מחשבה. הגבול הוא למען הבטחון, הרגיעה והכלים שאני רוצה לתת לילד שלי. גבול זה לא גדר חשמלית, גבול הוא גם חיבוק וגם אחיזה. הגבול יוצר לי  ולסביבתי מרחב מוגן ומוכר. מרחב בטוח –  משמעותי וחיוני בשביל שאבטא עצמי גבול זה לא בין רע לטוב – זה בין אסור ומותר. בין מתאים ולא מתאים. הפנמת גבולות

המשך קריאה »
corner-leafy.png

מזמינה אותך ליצור קשר ולברר איך ואם אני יכולה לעזור לך