להכיל זה לא להתאפק
מה זה להכיל? להכיל זה לא להתאפק. להכיל זה להיות מיכל. משהו נכנס לתוכו והוא מחזיק אותו. המיכל לא משנה את התכולה, לא מעביר עליה בקורת ולא מתאפק. פשוט מחזיק. "להכיל" מבחינה רגשית זה "להחזיק" עבור מישהו.י את הרגשות שלה.ו, [...]
מה זה להכיל? להכיל זה לא להתאפק. להכיל זה להיות מיכל. משהו נכנס לתוכו והוא מחזיק אותו. המיכל לא משנה את התכולה, לא מעביר עליה בקורת ולא מתאפק. פשוט מחזיק. "להכיל" מבחינה רגשית זה "להחזיק" עבור מישהו.י את הרגשות שלה.ו, [...]
אני יכול.ה לבד - גיל שנתיים וגיל 16 מכיר.ה את זה שבגיל שנתיים, לפעמים קצת לפני, היא מתרחקת ממך בגן שעשועים ובכלל לא מסתכלת אחורה? ואת.ה חושב.ת שהיא כנראה לא מפחדת ואולי לא ממש מבינה, נכון? אמנם, התינוקות שונות.ים וכו' [...]
כדי להרגיש טוב, בטוח ועם יכולת להתמודד עם דברים שקורים, צריך להכיר את עצמי, להבין את עצמי ומשם לבחור אחרת. אפשר לנסות קיצורי דרך...אבל, זה פחות יעיל לאורך זמן...
איך אפשר למצוא משמעות לחיים שלי? זו חוויה המלווה רבות.ים מאיתנו. חשוב שנרגיש שיש משמעות לפעילות שלנו. למעשים שלנו.
מה למדתי ולא ידעתי? "ואז צעקתי עליו (על הבן המתבגר) טה.. טה.. טהה...לא ממש משנה מה אמרתי, מה שקרה זה שתוך כדי הצעקות שמעתי את עצמי כאילו אני אבא שלי. זה הפיל אותי, גם ככה הייתי זועמת בגוף, מבפנים. ופתאום [...]
במה הילד/ה שלך מעולה? במה אני הכי טוב/ה? - את התשובה לשאלה הזו כל ילד/ה מחפש/ת .בשקט, בלב פנימה וגם אצלך. ואם את/ה לא יודע/ת אותה, אני מציעה לך להתחיל לחפש אותה. להיות "הכי טוב/ה במשהו" או "מאד טוב במשהו" [...]
היא מתחילה לרקוד, עושה סיבוב ומתיישבת בכסא שלפניי בחזרה, אני עוצרת את הצילום ומחבקת אותה מאחור. "קרה משהו?" אני לוחשת... היא מנידה בראשה. ראיתי שהיא לא קיבלה מכה או משהו. אני נותנת לה נשיקה ושתינו ממשיכות לצפות בחברות/ים שלה רוקדות/ים. [...]
"זמן איכות" - לא חייב להיות זמן כייפי יחד. לפי שאת/ה ממשיכ/ה לקרוא, אני מבינה ויודעת שגם ככה, את/ה מג'נגל/ת ומשתדל/ת להיות כאן וכאן ולענות על הצרכים של הילד/ה ושל כולם/ן. ושזה מאד מתסכל אותך שיש לך פחות זמן [...]
ה"בלונים האילו" יותר חשובים מצעצועים יקרים ומחוגי העשרה. הם מתאימים לכל סגנון חינוך נוקשה, זורם או מתירני. הערך העצמי של הילד.ה, האמונה העצמית ביכולות שלה.ו והאיזון הרגשי צומחים ומתפתחים כמעט אך ורק בתוך קשר רגשי מיטיב ונמשך. "לעוף גבוה" זה אומר להאמין בעצמי, להתמודד, לרסן [...]
יועצ/ת הורות מפורסמת שלום,(כל הורה מוזמנ/ת לקרוא, חשוב)מכיר/ה את זה שקיבלת מתכון כלשהו ועשית בדיוק לפי ההוראות ובכל זאת זה לא היה טעים כמו שהובטח או שפשוט לא הצליח? כי מסתבר שהחום של התנור שונה, שהחומר של הסיר או התבנית [...]
מתי צריך לפנות לטיפול רגשי? מתי הורים פונים? ואיך יודעים שזה לא יעבור לבד?
סיפור אמיתי לראש השנה, על משאלות שמתגשמות ואז זה לא מה שחשבנו... ועל דימוי עצמי חיובי - זה טוב או לא? מעשה בזוג הורים אשר הביאו את בנם (בן 15) לתהליך של טיפול רגשי. הנער המוכשר התמודד [...]
בשתי מילים: מהרגע שאפשר. בשני משפטים: בכל גיל בהתאם לגודל הפיזי וליכולות המוטוריות. הדרישה לאחריות על המרחב צריכה להיות חלק מהיומיום בבית ולא מתחילה בגיל מסויים. אבל, לפני שאתן עצות קונקרטיות, שנייה מתעכבת על המילה "לעזור" המעבירה מסר שגוי, לדעתי. [...]
מה הורים, כמעט כולם, רוצים עבור הילדות והילדים? אחרי "בריאות" (כמובן) ו"בטחון עצמי" כולם מאחלים : "חברים" או "שיהיו מקובלים" או "בין ה - קולים", (cool) וכשאני שואלת "מה זה מקובל, לדעתך?" (מתוך שאלון שערכתי בקרב עשרות הורים) בטחון עצמי, [...]
שלום נעים מאד, אני הילד שעובר לך מתחת לרדאר אני הילדה שעושה את מה שנאמר, אמרת שנשב למפגש להקשיב לסיפור, אני יושבת ומחכה ואז הילד שלא ישב ורץ מסביב... מקבל מדבקה ואת אומרת לו: ״כל הכבוד איך אתה מקשיב״ ואני [...]
החופש הגדול ((מאת: י.כ.ג., בת 15 וחצי ו - א. הינב ובהשראת "חברות וחברים" מה"עבודה" שלי) אמא ואבא יקרים שלום, אני יוצאת לחופש היום, אני יודעת שפעם כשהייתם בגילי, בעידן הדינוזאורים, כשהכל היה איטי, חופש אצלכם היה גם לעבוד וגם [...]
לא בדיוק sweet sixteen, בעיניי, המתבגרת דומה קצת לתינוקת עם הצרכים שלה, בודקת גבולות, חותרת לעצמאות, מתנגדת... לפעמים לא מבינה סכנות ולפעמים לא חמודה בכלל. טכנית, ההתבגרות חופפת לינקות – זהו תהליך מואץ [...]
2016 - הזכרון והעצמאות בשבוע הזה, המשמעות של ״להיות עם חופשי בארצנו, ארץ ציון וירושלים״ חודרת אצלי עמוק. אני תמיד מתרגשת מהמילים - ״ עם חופשי בארצנו״, ותמיד מתלווה להן ההכרה שזו זכות, ושזה לא היה ככה פעם.. החופש, המוגנות, [...]
"אהבה אמהית - אני יודעת מה זה ואני לא בטוחה שאני מרגישה את זה עם הילד/ה הזה/ו" אני זוכרת את המפגש הראשון שלי עם אמא שלא אוהבת את הילד שלה, את הכאב שבהכרה הזו, גם שלי. מאז פגשתי עוד אמהות... הן [...]
ברוכה שעשתה אותי אשה, אמן! הנג אובר, הבוקר שאחרי "יום האשה", עומס התכנים והפרסומות היה כמו לערבב יחד אלכוהול איכותי וכזה שפחות. העצמה נשית, תמיד נכונה וחשובה ונחוצה. נשים חזקות ומרגשות עם סיפורי הדרך שלהן, או אמיצות שחוו הטרדה או תקיפה מינית ושיתפו, [...]
פנטזיית ההורות:-) מה חשבתי לעצמי לפני:-)... בעיקר חייכתי:-) ורקמתי עתיד... אני אהיה אמא כזו וכזו והוא יהיה ילד כזה וכזה ויהיה לנו כייף ומושלם יחד... היא תהיה כזו מתוקה ואני אהיה אמא מדהימה... ההורות היא [...]
למה קשה לנו לסלוח? סליחה היא אתגר גדול ומשמעותי. רק אני יודעת בלב שלי אם סלחתי באמת. זה לא משנה מה אמרתי כלפי חוץ. חשיבות הפעולה "לסלוח" מוצאת ביטוי בכל הדתות, כמעט. זו אמת אנושית אוניברסלית. [...]
הכנה רגשית לכיתה א' - להורים אוטוטו נפרדים מהגן, התרגשות, פרפרים בבטן... הילד/ה עברו הכנה לכיתה א', הכנה רגשית, הכנה לימודית, הכנה מוטורית, שולחן כתיבה, ילקוט, התרגשות, בירור על המורה... בירור על החברים בכיתה... דעה כזו או אחרת על משרד [...]
למה כדאי לשים לב בבחירת מסגרת יומית עבור תינוקות עד גיל 3. שותה קפה אתמול, בשמש, בחצר ליד פעוטון ושומעת את הגננת/מטפלת שרה לילדים בחצר ומספרת סיפור... אבל, אני לא שומעת אותם עונים.. מגיבים... הסתקרנתי ושאלתי את המארחת שלי – [...]
טיפול רגשי לאמהות המעבר להורות מסומן כאחד ממוקדי הלחץ ההתפתחותיים. הורות היא תפקיד שמשתנה כל הזמן (במקביל להתפתחות הילד/ה) ושלומדים אותו תוך כדי, זה לא פשוט. זו חוויה אינטנסיבית ויומיומית המציפה בך רגשות עמוקים, חדשים [...]
הכניסה לגן עירוני היא מעבר התפתחותי עבור הפעוט/ה ועבור ההורה.
הבלבול שמלווה לתעודה - 2015 לפי נסיוני, אין ילד/ה שלא רוצה תעודה מצויינת. גם אילו שאומרים ההיפך. הדימוי העצמי מושפע ממנה וכשהיא מצויינת היא מקור לגאווה. וחד משמעית גם ההורים, שמחים וגאים עם תעודה "טובה". לפעמים, כשרוצים להגן על הדימוי העצמי של הילד/ה מפחיתים [...]
איך לעזור לילד/ה להתמודד עם לחץ חברתי? אמנם, כולנו יודעות מה לחץ חברתי, אבל ברשותכן אנסח אותו כדי לבסס הגדרה משותפת. לחץ חברתי – הדרך של קבוצה, קטנה או גדולה, לגרום לך לעשות מעשה באמצעות שכנוע ואילוץ. הוא מתבטא בכל מיני [...]
שיר הסלפי דווקא חמוד! תנוחו! מה נהיה? איך שיר פארודי וחמוד הופך לאויב החינוך? צפיתי והקשבתי עכשיו ל"שיר הסלפי" וזאת בעקבות ידיעה מהבוקר ש"בעקבות המחאה החריפה נגד "שיר הסלפי"...שוקלים מארגני הפסטיגל לשנות חלק מהמלים ו"לרכך" את הכוריאוגרפיה הנועזת שלו" (20.10.14 [...]
עוד יומיים ראש השנה וכבר כמה ימים מברכים בשנה טובה, נהדרת, מתוקה ובעיקר שיתגשמו משאלותייך. רפרפתי בבלוג שלי לראות מה כתבתי בשנים שעברו לקראת השנה החדשה וראיתי "שנה - שינוי", "חיים של בחירה..." חשבתי על מה אני בוחרת לעשות השנה בתשע" [...]
קיץ 2014: בין המצרים. מלחמה. אהבה ופחד. יש רק שני רגשות, אהבה ופחד , פואמה מאת מייקל ליוניג, (אמן, אוסטרליה) "יש רק שני רגשות, אהבה ופחד יש רק שתי שפות, אהבה ופחד יש רק שתי פעולות, אהבה ופחד רק [...]
איך לבחור משחק ילדים? לפעמים אנחנו משקיעים כסף ומחשבה ברכישת משחק התפתחות או פאזל במטרה " לקדם" את הילד... לפעמים זה מצליח לנו ולפעמים הילדים לא מגלים עניין. אנחנו מנסים "לעודד" אותם לשחק בזה...ו"לפתח" בהם את התכונות שהמשחק "מבטיח".. בד"כ אילו [...]
בתמצות - ריטלין זה לא תרופה לקשיים רגשיים • ריטלין – תרופה שנועדה לשפר יכולת ריכוז וניתנת כמענה לקשיי קשב וריכוז. • ריטלין אינו פותר או מסייע לילדים עם קשיים רגשיים, הם זקוקים לטיפול רגשי. חשוב לעשות את ההבחנה. [...]
איך הילד/ה שלך חווה את פורים? "אני פורים, אני פורים, שמח ומבדח, הלוא רק פעם בשנה אבוא להתארח"... ועבור חלק מהילדות/ים , טוב שכך, פעם אחת בשנה. לפורים יש עוצמה רגשית גבוהה יותר מחגים אחרים. בגיל הרך זה לפעמים לא קל. [...]
גבולות בחינוך וביחסים גבול נקבע אחרי מחשבה. הגבול הוא למען הבטחון, הרגיעה והכלים שאני רוצה לתת לילד שלי. גבול זה לא גדר חשמלית, גבול הוא גם חיבוק וגם אחיזה. הגבול יוצר לי ולסביבתי מרחב מוגן ומוכר. מרחב בטוח - משמעותי וחיוני [...]
תשעה באב - הפרטי שלי ושלך היום חל תשעה באב, יום אבל ליהודים המסמל את חורבן בית המקדש ויציאה לגלות. היום הזה נוגע בכולם - אילו שצמים ואילו שצריכים להתארגן כי צוות הקייטנה בחופשה ביום תשעה באב. להבדיל מימי [...]
הלוואי שזה היה כ"כ קל, 30 טבליות ויששש! ערך עצמי כל אחת מאיתנו מכירה את ה"קול הפנימי" שלה שהוא מחזק או מחליש... מניע לפעולה ומעודד או מרסן ומעלה חששות. מורים, הורים, חברים... מודעים לצורך בחיזוק האמונה של [...]
חג שבועות - לבן, פרחים ו... מתן התורה! חג שבועות הוא שמחה בלב, אין סיפור רקע עצוב, ארוחה, פרחים, ילדות/ים, צבע לבן ו... מתן תורה! מתן תורה היא לא רק לדתיות/ים וזה לא ממש משנה מה מידת הדתיות שלך. [...]
מה שלמדתי מהסביבה... ילדים לומדים באופן פאסיבי מהסביבה בה הם [...]
הורים ומורות/ים, חשוב שהדף הזה שלמעלה יהיה "לנגד עיניכם/ן". האינטליגנציה של כל אחד/ת היא מכלול היכולות שלה/ו המשפיע על אופן הלמידה ועל דרכי ההתמודדות והפתרון שלה/ו. ה. גרדנר פסיכולוג התפתחותי ניסח את התיאוריה - MI (1983) או ריבוי אינטליגנציות. כולנו יודעות ויודעים, [...]
שנה חדשה,שינוי,ראש השנה
המעבר למערכת גנית - מעבר שקשה להורים הפוסט הזה מיועד לקבוצת ההורים שב 1.9 ייכנסו ילדיהם הרכים לפעוטון, לראשונה. המעבר למערכת גנית הוא מעבר מדמות מטפלת אחת אישית למס' דמויות מטפלות, למבנה חדש ולסדר יום חדש. וזו גם הטעימה הראשונה של [...]
שלום כיתה א' - אחד המשפטים רבי המשמעות:-) מי עולה לכיתה א'? הילד/ה? אמא? אבא? - בעצם, כל המשפחה. מבחינת ההתארגנות - היא משפחתית, בייחוד כשהבכור/ה מתחילים ללמוד בבית ספר. יש שינוי - שעת הגעה מדוייקת לבית ספר, הכנת [...]
אני אבא טוב? אני אמא טובה? איך יודעים? ההורים, היום, מתמודדים עם "דימוי עצמי", "דימוי עצמי הורי" ו"דימוי עצמי מקצועי" ולפעמים הצלחה באחד מצויה בקונפליקט מול תחושת ההצלחה בשני. המירוץ להצלחה ולמימוש אישי צובע את כל תחומי חיינו, כולל ההורות, [...]
קשר contact לפעמים, כשאני אומר/ת "אני בסדר...", אני רוצה שמישהו יביט לי בעיניים, יחבק אותי חזק ויגיד "אני יודע/ת שאת/ה לא". ההשתוקקות הזו, שלי ושלך, להרגשה הזו שיבינו אותנו בלי מילים, היא אמיתית. היא צורך שלנו מלידה. אנחנו צריכות/ים שיבינו אותנו כדי [...]
ימי בין המצרים - יולי 2012 לפני שבוע, במהלך הפגישה עם ל' הוא אמר ש"...אנחנו בימים שאסור ללכת לים – יש מדוזות... המדוזות נשלחו כדי לעזור, שלא נלך". הוא עשה חיבורים מעניינים בין תופעות ואני חיברתי את התחושות והרגשות שעלו [...]
קבלתי תעודה - יופי ... מה עושים איתה? מה עושים עם התעודה הזו? להתייחס? לא להתייחס? התלבטות דו - שנתית. והתשובה בארבע מילים: התעודה חשובה לילד/ה שלך מאד! . אל תמעיטו בה. כשמשרד החינוך, בצדק, אינו זוכה לאמון, כש...יש [...]
איך לעזור לילד לפתח אמונה ובטחון בעצמו? לבטוח בו... ולהאמין בו המידה הנכונה בהגנה ובתמיכה... mother / smother love בטבע, הגור חייב לפתח יכולת עצמאית די סמוך ללידתו. אמו יודעת שיכולתה לשאתו על גבה ולהגן עליו - מוגבלת ולכן מעודדת [...]
הילדים היום... מקבלים הכל...קצפת ודובדבנים במבט ראשון נראה שהכי כייף להיות ילד, היום. חברת שפע שאחד מערכיה הוא "הילד וצרכיו במרכז", משחקים, חוגים, קשב לצרכים רגשיים וכו'. במבט שני, זה ממש לא פשוט. אם ההורות מאתגרת בתוך מציאות משתנה [...]
איזון בין בית לעבודה? - טעות בניסוח ובהבנה. איזון - בין בית, עבודה, משפחה, חלומות, צרכים...- אין באמת דבר כזה. אין איזון! לצערי, זוהי אמונת שווא. כל העיצות על איזון לאמהות עובדות, ניהול אנרגיה, ניהול נכון וכו' בעצם, מגלגלות אל הנשים [...]
אפריל 2012 - בין פסח לעצמאות 1.זה התחיל אצלי בפסח...מין תחושת החמצה. אין לב ומשמעות לפסח. יש התארגנות, יש אוכל, יש תחושה של מגה-אירוע שנתי שנמשך הרבה ימים, מצות ומתכונים נטולי קמח. אבל, לי היתה חסרה ההשקה לחיי כעת. [...]
איך אבין את עצמי? "היכן נתחיל להבין את עצמנו? אני יכול.ה לצפות בעצמי רק במערכת יחסים משום שכל החיים הם יחסים. איני יכול.ה להתקיים לבדי, אני קיימ.ת רק בתוך מערכת יחסים עם אנשים, דברים, רעיונות וכאשר אני חוקר.ת את יחסיי [...]
תנו לנו לריב בשקט! (ריב הוא הזדמנות להתפתחות) מה לעשות כשהילדים רבים או מתווכחים? להתערב? להתעלם? לגשר? ברור שאין עצה אחת טובה ומוחלטת לכל מקרה ולכל ילד. אולם, המלצתי הכללית היא "לא להיכנס [...]
ברוכים הבאים להולנד Welcome to Holland אמילי פרל קינגסלי לעיתים קרובות אני מתבקשת לתאר את החוויה של גידול ילד עם צרכים מיוחדים, כדי לנסות לעזור לאנשים רגילים שלא מכירים חוויה ייחודית זאת להבין, לנסות ולדעת מה ההרגשה. אז זה כך: [...]
טיפול פסיכולוגי, אנחנו כל הזמן מדמיינים את החיים שהיינו רוצים, את מערכות היחסים שלנו, את המעשים שהיינו רוצים לעשות ואת מה שהיינו אומרים אם יכולנו...השאלה היא מה נשאר רק בדמיון? ועד כמה החיים שלך קרובים לדמיון שלך?
מה התפיסה החינוכית? איך נראים הילדים?איך לבחור פעוטון? מה חשוב לבדוק?
זר גמור? לא ממש - זה אני זר גמור זר גמור יום שחור אחד היכה מכות נמרצות אותי הסליחה קשתה עלי מפני ש(במקרה) הוא היה עצמי אבל כעת השד ההוא ואני חברי נצח זה לזה א' א' קאמניגס A total stranger [...]
שלמות - יש דבר כזה? אנו משתוקקים לחוש ולהרגיש שלמות ... חושבים, רודפים, משתדלים, מתוסכלים ומנסים להשיג את תחושת השלמות שעפ"י הבנתנו היא מצב ללא כאב וללא טרדות. פירוש המילה "שלמות" מלשון "שלם", מצב בו אין חוסר. הפירוש הזה יוצר [...]
זה מעבר לשינוי ורפורמה - רק מערכת חינוך חדשה לגמרי תציל המצב. "אם אני הייתי רוצה לשלוח ילד כדי שילמד להתמודד עם המציאות המורכבת הקשה מאוד עמה אנו חיים, המקום האחרון שהייתי שולח אליו זה בית הספר. בית הספר הוא [...]
זה הטסטוסטרון...זה לא רק הבן שלי כל העוברים מתחילים התפתחות כ"בנות". הורמון הטסטוסטרון מתחיל להשפיע על המע' ההורמונלית כשהעובר בן 6-8 שבועות ונוכחותו יוצרת אשכים, פין ועוד שינויים בלתי נראים. למה זה חשוב לנו לדעת? כי בעצם הבסיס להבדלים הרבים [...]
זמינות מול נוכחות נוכחות "כאן ועכשיו" - אני כאן פיזית, אבל האם "כולי" כאן? אנחנו רגילים לך שהמחשבה שלנו נודדת באופן חופשי עם אסוסיאציות שעולות, עם מטלות שיש להספיק, עם מתחים רגשיים. אמנם אני "כאן עכשיו", אבל "חלקים" מהמודעות שלי [...]
...איזה אפליקציה אומרת מה עושים? ה"מסך" הוא אחד מדילמות ההורות המשמעותיות, בימינו. איך מצליחים לאזן בין הפיתוי הצבעוני המשתדרג כל הזמן לבין המחקרים הרבים בדבר הנזקים שבחשיפה למסך? ומה עם רצון הילדים? לפני יומיים צפיתי באייטם חדשותי שעסק במתנות [...]
בנים בבית ספר יסודי - למה זה לא...? הבן שלי לא אוהב ללכת לבית ספר. הוא מצליח בלימודים ומצליח חברתית. זה לא נובע מקושי. זה נובע מזה שהוא לא נהנה. הנאה. ממתי זה פרמטר? זה הפרמטר – לדעתי. בתי ספר [...]
הדרכת הורים, מה זה ומה מרתיע בזה? למה צריך?
תקופת החגים...מה יש בה שמביא אותנו לקצוות? הרי אנחנו מייחלים לחופשה, מייחלים לזמן עם האנשים היקרים בחיינו – ילדינו והמשפחה מורחבת (חלקה לפחות :-))והנה יש לנו מין ווקאנס כזה שנמשך כחודש, משובץ במפגשים משפחתיים, בארוחות ובזמן כמותי עם הילדים. מה [...]
מה הסיפור שלך? מה בתמונה? אני אוהבת את האיור הזה המציג בפשטות את המגע בין אמא לילד או לילדה שלה. התנועה הזו של הילדה האוחזת ביד, בשמלה, אולי מכניסה יד לכיס או מושכת את השמלה...המבט הזה שלה למעלה לאמא שלה כ"כ [...]
100 השפות של הילדים אין מצב. המאה נמצאת שם/ לוריס מלגוצי(איטליה, 1942) ( ©, תרגום מאנגלית: אלונה הינב, כל הזכויות שמורות) הילד עשוי ממאה שפות לילד יש מאה שפות, מאה ידיים, מאה מחשבות, מאה אופני חשיבה, משחק... מילים, מאה – כן, [...]
מי אחראי/ת ? - אני ורק אני. איך אחיה מתוך בחירה כשאני לא אחראית על ההתרחשויות, האירועים והאנשים שבחיי? שאלת הזהב. ה"חיים", הסביבה והמקרה משפיעים מאד ואין לך שליטה עליהם. הבחירה שלך - היא איך להגיב? ההחלטה שלך, והאחריות [...]
ישנה רק הצלחה אחת – כאשר אנו חיים את חיינו בדרך בה בחרנו...(כריסטופר מורלי)לחיות את החיים שאני רוצה כשהנשמה מאירה - גם שמים עוטי ערפל מפיקים אור נעים. הרב קוק. בכל אדם גלום פוטנציאל למימוש עצמי ולהישגים ייחודיים. כל אדם [...]
המילה גשטלט וטיפול גשטלט מוכרים בעיקר לקבוצת האוהדים של השיטה:-) מי שלא מכיר או רק שמע עליה, בוודאי התוודע אליה תחת רושם חיובי. אז מה זה בעצם הגשטלט? גשטלט היא תורת ייעוץ וטיפול המבוססת על מס' אסכולות: פסיכואנליזה, בודהיזם, אקזסטינאליזם, [...]
בהמשך לפוסטים הקודמים לגבי קשר הורים וילדים - להזכירכם, הקשר הוא משהו שנמצא בינינו ולא קווי אופי שלנו או של הילד. לוריס מלגוצי אמר כי יש לגשת לקשר עם הילדים כפי שאנו ניגשים...למשימה חשובה...לעבודה חדשה וליחסים עם אדם חדש – במחשבה תחילה, [...]
ההורים היום מלאים ברצון טוב, אהבה, איכפתיות ומסירות ובכל זאת חלקם מוצאים עצמם עם תחושה שמשהו בקשר עם הילד – לא זורם. הקושי בתקשורת הוא בגילאים שונים (מינקות לבגרות). בגיל ההתבגרות - הקצר מתעצם לסדק, לפער ולמרחק...ההורים [...]
אני רוצה שיהיה לי קשר טוב עם הילד/ה שלי ההורים המודעים בימינו שואפים לבנות ולקיים קשר עמוק, קרוב ובטוח עם ילדם/תם. טיב הקשר עם הילד מייצג עבורם את הצלחתם או אי הצלחתם בהורות ובחינוך. האמירה "הילד שלי מספר לי הכל" [...]
מהי בעיה רגשית? איך זה בא לידי ביטוי? אני מרגיש משמע אני קיים, מהו רגש בעצם? האדם מורכב משלושה מימדים עיקריים – גוף, רגש ושכל (mental) היוצרים שלם אחד. בגוף אנו חשים כאב , חום, קור, עונג וכו'. אנו חשים [...]
"טיפול רגשי" מה זה בעצם? כשילד/ה או נער/ה חווה מצוקה רגשית קלה או חמורה. המצוקה הזו משפיעה שלא במודע על ההתנהגות שלה, על התגובות שלה/ו, על ההתמודדות שלה/ו עם אירועים שונים וגם על היחסים החברתיים והמשפחתיים. קושי להתמודד רגשית אינו שונה מקושי במוטוריקה עדינה/גסה (ואז [...]
חרדות ופחדים בימינו אנו עדים לעלייה גבוהה במס' האנשים הסובלים מתופעת החרדות והפוביות... פחד הוא מנגנון הגנה מפני סכנה. הפרט מגלה כי ישנה סכנה המאיימת על שלמותו הפיזית או הרגשית ומגיב לכך בפעולה - בריחה, התמודדות, קפיאה וכו'. פחד הינו [...]