יום הולדת

 למי יש יום הולדת…לי, לי, לי

 

 

למי יש יום הולדת? "לי..לי..לי" שרים דץ ודצה ואנחנו איתם בכל פעם.

לי, לי, לי – זו התשובה שבה אתמקד.

נודה ולא נכחיש – ימי ההולדת של ילדינו  הם הפקות. ישנה תעשייה שלמה של אנשים שמתפרנסים בכבוד מימי ההולדת וקהל לקוחות בלתי פוסק.

ההורים משקיעים זמן, כסף, אהבה ותכנון ביצירת האירוע המושלם עבור הילדים – אבל – מה המטרה? מעבר למתנות וחגיגה מדהימה?

משיחות שאני עורכת עם הורים אני מוצאת מטרות שונות גלויות וסמויות: מתנה לילד , ביטוי אהבה של ההורים, צורך להיות מיוחד (צורך של מי?) השוואה לימי הולדת אחרים… וכל מיני.

אני רוצה להציע מטרה אחת – הנאת ילד היום הולדת וקידום או ביסוס מעמדו החברתי בקבוצה.

מסיבת יום ההולדת צריכה להיתפר עפ"י מידות החתן או הכלה ולאפשר להם להרגיש חופשי, להתבטא ואפילו ל"הראות" את נקודות החוזק שלהם.

אם כבר משקיעים כסף, זמן ואהבה אז לכוון למטרה הטובה ביותר והיא הרווח של הילד.

ימי הולדת אחרים, מפעילים סופר מגניבים והפקות מושקעות שעבדו אצל ילד אחד לא בטוח ישרתו היטב את הילד שלי.

 

נושא המסיבה חשוב שיציג תחום עניין של הילד –  שיהיה לו קל ושמח להתחבר ובעצם לבטא עצמו באופן מיטבי. זה יכול להיות נושא ספורטיבי, קסמים, משחקי חברה, נסיכות… כל דבר.

כמובן, להימנע מנושא בו הילד שלי לא חזק והוא עשוי להיות במצוקה ביום ההולדת שלו.

מרכזיות ילד היום הולדת

אם הילד שלי חסר בטחון ולא אוהב להיות במרכז – מסיבת יום הולדת עם מפעיל שיעמיד אותו במרכז כל דקה תגרום לו למצוקה והוא גם ייראה בה. הוא צריך מסיבה מקסימה ומגניבה. החוויה שנשארת אצל הילדים מחוברת אליו, מאירה אותו וגם הוא היה נינוח ונהנה, רוב הזמן כאחד מהקבוצה.

אם הילד שלי אוהב להיות במרכז – ולא מזדמן לו לעשות זאת בקבוצה – הזדמנות מצויינת לקידומו החברתי…המפעיל יפרגן לו ויעזור לו לבטא צדדים חזקים שלו.

דימוי הילד

אם הדימוי של הילד שלי בקבוצה לא חיובי – הזדמנות מצויינת "להאיר" אותו…וזאת ע"י תכנון מסיבה בה יוכל לבטא נקודות חוזק אמיתיות: רקדן, בדחן, ספורטאי, זמר… כמובן שהכל נעשה בצורה חכמה ולא הבלטה מוגזמת שלו שתעורר הסתייגות…כן, גם בזה פגשתי, לצערי.

אם הדימוי שלו חיובי – הזדמנות לחזק ולהאיר ולשמר חוויות חיוביות סביבו.

 

ולדעתי, יום הולדת, אם כבר חוגגים ומשקיעים צריך שייתן "תשואה" חיובית לילד הן כחווייתו האישית והן כאירוע הקשור אליו חברתית. יום הולדת הוא הזדמנות ל"מקפצה" ול"שדרוג".

יום הולדת יש רק פעם בשנה….השתמשו בו.

 

 

אלונה

אהבתם? מוזמנים לשתף