מה המשמעות של החיים שלי?

מה המשמעות של הכל? של החיים שלי? השאלה הזו היא  חוויה רגשית – קוגניטיבית המשותפת לרבות.ים מאיתנו ומעיבה על האופן שבו אני "תופס.ת או מעריכ.ה" את איכות החיים שלי.  יש בינינו את אילו שיגידו "מה זו החפירה הזו?" ויש בינינו אותך המחפש.ת. או המתמודד.ת. עם תחושת החוסר הזו. החוסר במשמעות. זה עולה בך תוך כדי ההתנהלות היומיומית, או בערב לפני השינה, המחשבה המנקרת "מה אני עושה פה בכלל? אין תחושת משמעות לדברים, לחיים שלי, למעשים שלי". זה כמו עננים שמעיבים על החווייה ומכבידים. כמובן שלא אצל כל אחד.ת ולא בכל יום. וכן, אפשר להעביר מחזור חיים שלם בלי לחשוב על זה. אז מה? זה לא ממש עוזר לך, את.ה שמחפש.ת.

בשבילי, משמעות היא חוויה או הרגשה פנימית עמוקה של ביטוי הייחודיות, של מיצוי עצמי ושל הנאה. פשוט מרגישים את זה חד ומדוייק.

ואם את.ה מרגיש.ה את החוסר ואת הצורך אני ממליצה לך לא לוותר על ההשגה של החוויה הזו. זו ההרגשה הפנימית שלך ואי אפשר להתווכח איתה. החוויה הפנימית הזו של משמעות לדברים חשובה ומזינה את הכוחות שלך. צא.י לדרך ותתאמצ.י למצוא. אבל, "אם תפגוש את הבודהה בדרך, הרוג אותו", אומר משפט בודהיסטי ידוע. את.ה צריכ.ה לצאת לדרך שבסופה תמצא את התשובות ואת תחושת המשמעות שלך, הדגש הוא על שלך. ואם בדרך שלך תפגוש מורה שייתן לך את התשובות, שיסביר לך מה משמעות החיים שלך או יציע לך את הדרך שלו במטרה "לקצר לך את הדרך לפתרון" אז – אסור לך להקשיב לו. הפתרון שלו אינו הפתרון שלך, המשמעות שלו היא לא שלך. ברור, לא? זה לא אומר שעזרה מקצועית לא מתאימה. אבל, היא צריכה להוות ליווי בדרך החיפוש, ליווי שמסייע בהבנה, בהבהרה וגם בהתבוננות הפנימית. ואפשר גם לבד.

מבחינתי, ה"הנאה" היא התמצית. צריך פשוט לשים לב. מהי הפעילות בה אני מרגיש.ה מלאות והרחבת לב? לפני, תוך כדי ואחרי. ולבדוק את היא משולבת בתחושת ביטוי ייחודית. כשמצאתי את הפעילות שעונה על כל הפרמטרים האילו אני צריכ.ה להרחיב אותה בחיי או לפחות להקפיד ולתת לה מקום. כי היא הדלק לכל שאר החוויות. העבודה שלי לא חייבת להיות זו שמעוררת בי את תחושת המשמעות. היא יכולה להיות מתגמלת ועונה על צרכים שונים ויכולה גם להיות כזו שתאפשר לי לעשות את הפעילות מרחיבת הלב וממלאת הנשמה. הפעילות שנותנת משמעות היא חלק מחוויית החיים שלי, היא לא כולה. אצל אף אחד.ת. חשוב לשים לב שלא למצוא עצמי מנסה בכוח להתפרנס מ"המשמעות" כשהמחירים האחרים גבוהים. זה פשוט פוגע בהנאה ובביטוי. קודם צריך למצוא ואז אחר כך לתת מקום. לפעמים הדרך לא ברורה, לפעמים קשה. אבל שווה וחשובה.

בהצלחה בדרך שלך♥

 

 

 

אלונה

אהבתם? מוזמנים לשתף